Om fysieke hardware aan een VM toe te voegen heb je bij mijn weten een prcessor nodig die VTd ondersteunt. Zie
http://ark.intel.com/search/advanced?VTD=trueWelke versie van Zentyal zou je willen gebruiken? In een productieomgeving ben ik ZEER terughoudend om de laatste community versie te gebruiken. Zelf gebruik ik op dit moment nog Zentyal 3.2 Deze is stabiel te noemen en heeft daarbij de features die ik zelf veel gebruik en nodig heb. (in tegenstelling to Zentyal 4.0 waar veel modules zijn uitgesloopt).
Zijn er veel ACL's te verwachten voor je Fileserver? Je hebt gelijk dat er gewoon veel problemen zijn. Samba4 is nog steeds erg nieuw en de implementatie die in Zentyal is toegepast is ook nog eens flink aan gesleuteld.
Wellicht is een NAS oplossing als fileserver (eventueel ook op dezelfde server als VM) een oplossing met minder problemen.
Ik heb verder niet zo veel ervaring met Zentyal en roaming profiles. Vooral omdat ik zo ver mogelijk bij windows desktops weg wil blijven...
) Ik ben wel benieuwd naar je vorderingen en hoor graag wat je tegenkomt tijdens de implementatie.