hoewel ik de poll vanuit sysadmin-oogpunt niet helemaal snap toch maar gevote...
zowiso vraag ik me af hoe je als sysadmin voor zentyal wilt kiezen als je geen gebruik maakt van het grotere deel van de services.
persoonlijk vind ik zentyal als firewall op zich namelijk helemaal niet zo geweldig (vergleken met bijv pfsence waar ik wat ervaring mee hebt) en ook al office / comunication server an sich zou ik al vrij snel naar bijv een volledige zarafa install kiezen op verder een zo kaal mogelijk systeem (jeOS).
vanuit dat oogpunt kies ik zentyal dan ook omdat het vrij eenvoudig alles gecentraliseerd kan... net genoeg features voor file en printerdeling (al kan er nog wel wat worden gesleuteld aan acl's en NFS.
net genoeg features om een lan van de nodige netwerk functies te voorzien (dhcp, dns, gateway, een basic utm dingetje pcsies genoeg als je geen geavanceerde eisen hebt.
ik vind het natuurlijk jammer dat ik niet op de summit kon zijn, maar ik kan me wel vinden in de meeste deployment cases. vooral de zaken waar zentyal gecombineerd wordt met 'eigen' software aplicaties, zoals een 'webbased' crm, een documentatie systeem, en/of tig andere mogelijke intergraties.
ik denk dan ook dat je niet je krantenwijk met een 50ton 12asser gaat bezorgen, zet dus ook zientyal niet op plaatsen waar het niet nodig is..