beste ian, ik meen dat rob het redelijk druk heeft, en er dus nog niet aan toe zal zijn gekomen.
zelf ben ik helaas ook neit aanwezig geweest dus de gezelligheid kan ik weinig over zeggen;)... wel heb heb bijna alle online uitzendingen op de voet gevolgt,
waardoor ik wel een kleine preview kan geven:
op het moment van schrijven: worden de pijlen in ieder geval gericht op de 'betere' intergratie van desktop services voor zentyal, dit zal echter wel deels gaan afhangen van de 'productie' status van onder andere samba4. voorlopig ziet het er in ieder geval toch uit dat er gekeken zal worden naar een smb4 module in zentyal, al dan niet als een 'beta' (test) feature.
daarnaast gaat er gewerkt worden aan de intergratie van kerboros zodat alle services binnen zential gebruik kunnen maken van het zelfde login-ticket-id (een keer inloggen, en ingelogd blijven).
als 3e gaat er een ontwikkelings traject worden gestart om een op ubuntu desktop gebaseerde zentyal client gereed te maken, zodat gebruikers de keuze gaan krijgen tussen een zentyal + window, en een zentyal + ubuntu netwerk.
ook ltsp en vdi zijn nog steeds opties waar serieus naar gekeken wordt, maar zoals het er nu naar uitziet worden deze dus naast de ubutnu desktop ontwikkeld, zodat je strax dus mogelijk zelfs 3 opties hebt.
aan de server kant is het op dit moment nog iets minder duidelijk, er gaan tal van stemmen op om aan de server kant meer functies toe te voegen, zoals bijv een document management systeem, of een ERP-systeem, maar er gaan net zoveel stemmen op om dit juist niet te doen, en in plaats daarvan meer aandacht te besteden een nieuwe functies en verbeteringen in de huidige mudules...
deze discussie zal binnekort online (ond erandere op dit forum) worden aangewakkerd vanuit de zentyal staff.
ik hoop dat ik je hiermee alvast een klein stukje verduidelijking heb kunnen bieden.