Author Topic: Bekendheid vergroten van Zentyal  (Read 13402 times)

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #15 on: August 24, 2011, 03:35:08 pm »
ik denk als je straks de nederlandse community lopend hebt dat er niet veel mensen naar de engelse site hobbelen, ZEKER als we een steengoede en goed onderhouden site opzetten :)

Het enige waar je dan de engelse site nog nodig voor zou hebben is voor tuts en howto's, updates en dergelijke?

overigens, ben ik het er wel mee eens dat een groen/oranje site niet uitnodigt :D
Wellicht kunnen we iets aan de kleur doen?
Anders kunnen we wellicht een ander theme installeren dat wel een beetje bij het originele logo past?
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #16 on: August 24, 2011, 07:19:45 pm »
je kunt als je wilt natuurlijk ook de hele  interface ook patchen naar andere kleuren. 

mare zullen we eerst een gaan overwegen welke server + software  er ingezet gaat worden,
en minstens even belangrijk - wie die gaat beheren..
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #17 on: August 24, 2011, 08:04:47 pm »
dat leek me meer vanzelfsprekend, en niet specifiek een reply waard ;)
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #18 on: August 24, 2011, 09:15:34 pm »
Ik heb een kort gesprek gehad met nachico (CEO van ebox) op IRC. Hij bevestigde dat TRAC niet ideaal is voor documentatie. Ik heb hem voorgesteld om tikiwiki te gebruiken en voor iedere taal een subdomein op zentyal.org te gebruiken. Hij zou het bespreken, dus ik hoop op een positief antwoord....

Ramon

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #19 on: September 17, 2014, 12:20:56 pm »
Hallo,

Zelf heb ik nog weinig Linux kennis, maar wil hier graag meer over leren. Ik zou ook graag komen naar een meeting. Ik moet uit Purmerend komen en indien nodig wil ik best iemand op pikken. Wat handig kan zijn naast een chat voorheen werkte ik met Mirc is een nieuwsbrief.

Zelf werk ik wel eens met Joomla daar kan ik zo een website voor klaar zetten.

Ramon

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #20 on: September 17, 2014, 03:35:08 pm »
Hallo Ramon,

Welkom in het .nl deel van het forum. Je realiseert je hoop ik dat je reageert op een topic van 3 jaar oud? Veel van de mensen die gereageerd hebben in dit topic zijn niet meer/veel minder actief (waaronder ikzelf).

Zentyal als project heeft afgelopen paar maanden een zeer drastische wending gemaakt met betrekking tot de doelgroep. Er wordt met de komende release (Zentyal 4.0) volledig afgestapt van het concept 'alles in een' en alleen nog maar geconcentreerd op een Active Directory/Exchange vervanging.
Alle overige modules zullen worden verwijderd uit (of beter gezegd, niet meer opgenomen in) de officiele repositories.

Dit is voor mij reden om ook naar andere oplossingen te gaan kijken omdat ik juist wel een 'alles in een' oplossing nodig heb voor mijn projecten.

Ik vind ook dat de community niet echt ondersteund wordt door Zentyal. Dat is spijtig want juist de community zou als ambasadeur van het project van grote waarde kunnen zijn om Zentyal meer bekendheid te geven. Helaas heeft Zentyal er voor gekozen om niet het pad van een community-driven project te worden.

Voor mij betekend dit dat het in de toekomst niet waarschijnlijk zal zijn om Zentyal als eerste keus uit te rollen bij nieuwe projecten. Helaas.

ian

  • Community Council Member
  • Zen Samurai
  • *****
  • Posts: 296
  • Karma: +10/-1
    • View Profile
    • Familie site
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #21 on: September 18, 2014, 10:31:32 am »
Robb,

Mooi initiatief en dank voor het reeds geleverde werk.
Het interesseert mij uitermate, niet alleen het meer bekend maken maar ook de ontmoeting met anderen die met Zentyal bezig zijn.

Ik kijk al uit naar een eerste samenkomst.

Groetjes,
Ian

Ramon

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #22 on: September 23, 2014, 10:21:00 am »
Mensen,

Als er wel genoeg mensen zijn die hier iets mee zouden willen kunnen we zelf dan niks opzetten.
Zelf heb ik nog niet veel verstand van Linux, maar volgens mij zitten hier best een aantal knappe koppen die samen kunnen bouwen, daar waar Zentyal het laat liggen??

Idee of kost dit toch teveel.

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #23 on: September 23, 2014, 11:16:59 pm »
Er wordt hard gewerkt aan een aantal oplossingen die gedropt zijn toch weer functioneel te krijgen in Zentyal. Bijvoorbeeld de IDS/IPS module. Zie https://wiki.zentyal.org/wiki/How-to%27s_and_tutorials#Complementary_functionality_not_covered_by_Zentyal_Server

Zoals ik al eerder heb aangegeven, gaat Zentyal een richting op die niet aansluit bij mijn wensen. Ik blijf voorlopig wel 'hangen'. Al is het alleen maar om ondersteuning voor mijn huidige Zentyal 2.2 en 3.2 servers te hebben (en waar mogelijk ondersteuning te bieden voor andere community leden).

tranthithanhmo

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 4
  • Karma: +0/-0
  • Computer
    • View Profile
    • Thietbivienthong
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #24 on: May 28, 2021, 08:45:50 am »
ik was ondertussen al naar #zentyal-nl gehobbeld, maar dat is nog leeg  :( :( :( :( :( :(