Author Topic: Bekendheid vergroten van Zentyal  (Read 13402 times)

robb

  • Guest
Bekendheid vergroten van Zentyal
« on: August 15, 2011, 01:58:30 pm »
Ik ben druk bezig om meer bekendheid te geven aan Zentyal in Nederland/België. Kort geleden heb ik al een Linkedin users groep aangemaakt.
Afgelopen weekend ben ik druk geweest met het maken van een uitgebreide post op Gathering of Tweakers, het forum van Tweakers.net

Hebben jullie dergelijke initiatieven (gezien)? Of links naar reviews. Post ze dan hieronder.

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #1 on: August 15, 2011, 03:05:13 pm »
niet zo erg actief op het GOT forum,  ben meer een FP gast...

maar het creeren van een nederlandstalige community met bijhorende links zou mogelijk al wat kunnen schelen.    zeker als er goede en uitgewerkte ideeën uit deze community ontproten,   

verder vond ik het idee van een NL zentyal meeting een goed idee. al ben ik bang dat het op deze schaal nog niet echt haalbaar is er nu al aan te beginnen.  mij lijkt het dan beter om eerst eens te beginnen met iets online's  (live)  er zal vast wel een platform zijn waar dat mee kan..     maar ik zal toch eens gaan kijken en lezen wat met @ tnet over zentyal te zeggen heeft.
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

bert.vorenholt

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 8
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #2 on: August 15, 2011, 03:46:18 pm »
Wow Rob... wat heb je daar op tweakers.net een mooi artikel van gemaakt! Petje af... ik weet uit ervaring dat daar vaak veel tijd in gaat zitten. Als je eenmaal bezig bent, wil je het ook lekker compleet hebben en dan moet het ook nog leesbaar zijn. Goed werk man!

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #3 on: August 15, 2011, 05:43:21 pm »
een "eigen" chat kanaal waar we iig in realtime kunnen communiceren is wellicht prettig?
daarnaast zouden we kunnen kijken waar Zentyal als bedrijf mee kan helpen, een nederlandstalige website bijv.
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #4 on: August 15, 2011, 10:19:58 pm »
Dank voor de complimenten.. :)

Wat betreft een meeting: ik ben helemaal voor! Ik heb voor de vakantie al aangegeven dat ik de mogelijkheid heb om een groep gelijkgezinden te ontvangen in het FabLab in Maastricht. Ik denk dat er zo eind september/begin oktober wel wat gerealiseerd kan worden, als er genoeg animo voor is. Zo'n eerste bijeenkomst hoeft wat mij betreft niet groot te worden. Als er 5-10 aanmeldingen zijn vind ik het al goed (meer mag altijd, we kunnen tot 50 mensen onderdak geven... En Maastricht is natuurlijk een prima stad om een terrasje te doen na afloop. Als jullie voorkeur hebben voor een bepaalde dag, geef dat dan maar aan in deze thread. Ik zou het liefst uiterlijk de eerste week van September een definitieve datum prikken.

Misschien weten jullie dat er een Zentyal Gold Partner was in Nederland. Deze is echter per 1 Augustus afgevoerd van de lijst van Zentyal partners. Vanaf heden is er wel weer een Zentyal Bronze Partner in de Benelux: Stichting OpenWijs.nl Deze stichting zal ook vertegenwoordigd zijn als deze meeting doorgang kan hebben.

Wat betreft een chatkanaal en website: Ik zal eens met Zentyal staf gaan babbelen of zij ruimte op de server over hebben. Of als Maurice dat wil doen, graag..... per slot heeft hij ook het initiatief genomen om de NL sectie op dit forum te openen.
Wat ik me afvraag: wat is handig? Een chatroom aanmaken op freenode? Of toch maar beter in Zentyal termen blijven en op een Zentyal server een openbare Jabber service openen?

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #5 on: August 16, 2011, 04:14:31 pm »
freenode is altijd een goeie zet.. daar zitten zowiezo al veel opensource gebruikers!
en je zit "dichtbij" #Ubuntu enzo ;)
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #6 on: August 16, 2011, 04:35:09 pm »
een openbare #zentyal-nl  chan  op freenode lijkt me een prima start.     evenals een volledig nederlandstalige site,  op dit manier kunnen we bestaande documentatie makkelijk gecentraliseerd onderhouden en vertalen,  en kunnen we gezamelijk de 'last' dragen om nieuwe (van nederlandse oorsprong) documenten  terug naar het engels (en internationale community)  te vertalen.


@meeting.  als er toevallig iemand uit de omgeving  rotterdam / den haag  die kant op gaat  dan hoor ik dat graag, -  ik heb geen auto, en per trein maakt het bijna onbetaalbaar...  (voor mij dan). 

All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #7 on: August 16, 2011, 09:48:12 pm »
ik was ondertussen al naar #zentyal-nl gehobbeld, maar dat is nog leeg :D
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #8 on: August 16, 2011, 10:25:59 pm »
Ik ben zelf niet zo'n IRC figuur.... ik zal eens een IRC client downloaden en standaard aanzetten... :)

heb je #zentyal-nl al geregistreerd?
Overigens.... welke Win client vinden jullie het prettigst? X-Chat of mIRC? of toch een webirc?

/edit: Ik heb pidgin maar weer eens van stal gehaald. Kan ik meteen mijn MSN en ICQ account eens afstoffen... :)
Overigens heb ik ook #zentyal-nl geregistreerd dus zou het kanaal ook in de lijst van freenode moeten opduiken.
« Last Edit: August 16, 2011, 11:17:25 pm by robb »

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #9 on: August 16, 2011, 10:56:58 pm »
chatzilla :$ bloos...   zelfs nu ik voornamelijk chromium gebruik  heb ik nog steeds   xul-runner en chatzilla draaien  op windows  EN linux machines... 
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #10 on: August 17, 2011, 08:00:25 pm »
ik gebruik smuxi :D

voor msn/icq/jabber gebruik ik empathy.. maar voor irc nog steeds smuxi
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #11 on: August 18, 2011, 12:00:27 am »
Ik zit een beetje te brainstormen waar we Zentyal nog meer zouden kunnen bespreken en onder de aandacht te brengen. Misschien nog andere .nl tech sites? Linux tech sites?

Ik las dat Linux Magazine laatst al een stuk over Zentyal heeft gepubliceerd. Misschien Onno eens aanschrijven of hij daar reacties op heeft gehad?

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #12 on: August 18, 2011, 12:18:47 am »
robb ik denk dat we eens moeten overwegen om  zentyal.nl   oid  te laten reggen  zodat er ook echt een site is om aan te refereren...   laten we we welen,  en  groen oranje site met wat engelse termen en verder voral weinig 'leven' in de brouwerij - nodigd nog niet heel erg uit  en het vinden van dat ene stukje nederlanse sub-forum is bijna als een naald in de spreekwoordelijke hooiberg.

 dus los van al het andere,  een NL talige site, voor zowel zentyal als de omhangende comunity   is wel de basis van het hele verhaal. want van enkel  tweakers.net  ga je het ook niet halen...   dan hebben we binnekort een  gevecht tussen een deluge en een transmission en een  torrentflux   ...  niet iets waar ik trots op zou zijn..

(ook al is mijn enige deployment ook voor een home-office...   )
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

robb

  • Guest
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #13 on: August 18, 2011, 12:57:30 am »
Ik heb net even gechecked, maar Zentyal.nl is al geregistreerd (overigens door Zentyal staff), maar is verder nog niets mee gedaan. Ik kom dan ook op de placeholder van de registrar uit (gandi.net)

Ik ben met je eens dat iets permanents wel beter zou zijn. Op zich zou ik wel een CMS op een server kunnen zetten, maar ben zelf niet zo'n held in webdesign en bijhouden van websites.


ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Bekendheid vergroten van Zentyal
« Reply #14 on: August 19, 2011, 05:34:38 pm »
als ze zentyal.nl  al hebben, lijkt het me een redelijk simpele zet om ze een mailtje te sturen, met de vraag om
het domein aan een bepaalde set ip's te koppelen  en op dit server een cmsje te zetten...

en in het ergste geval heb ik nog wel een shared hosting pakketje  waar ik het aan kan laten kopelen... 

joomla + smf  + wiki    is zo opgezet  - en bijna 100% noob-proof te onderhouden...     enige waar ik tegenaan hik is de vraag of het mogelijk is om de log-in gegevens aan zentyal te koppelen...  maar zelfs dat boeit in eerste instantie niet... - 

maar dan moet er natuurlijk wel een beetje een plan zijn ... 
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!