ls,
ik ben aan het experimenteren met zentyal voor een eigen 'prive servertje'
welke uiteindelijk de taken van google apps zou moeten overnemen.
maar er zijn nogal wat gaten in de weg...
1: hoe installeer ik zentyal met een zo optimaal mogelijk gebruik van diskruimte..
ik heb een opstart disk van 20gb (een laptop hdd welke ik toch niet meer gebruik), deze is in principe snel genoeg voor een linux server, en beschikt over genoeg ruimte voor het os... bovendien is ie flink zuiniger dan een standaard hdd... later wil ik hem misschien vervangen voor een ssd..
dan heb ik n (in mijn geval 3 (later 6))..., sata schijven van elke 1tb ... het grote probleem is dat ik er tegen op zie om een linux installatie op een software raid5 te zetten... kortom dat wordt hem niet..
kortom welke volumes / folders installeer je op je raid5 disk... /var ?? /home /srv
of is er een mogelijkheid om dit creativer op te lossen...
het liefste zou ik alle roaming profiles (een stuk of 8 a 10), alles shared folders ... de mysql db van zarafa en de maildata allemaal onderbrengen onder /srv - en heb daar ook een feature req voor gepost op track... - maar eerlijk gezegt, heb ik er weinig vertrouwen in dat dit ooit gaat komen...
heeft er iemand tips???
welke mappen zou ik onder moeten brengen op m'n raid5 ... en welke laat ik beter op de boot schijf..