Author Topic: Probleem met webserver?  (Read 4462 times)

jan-martin

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Probleem met webserver?
« on: July 18, 2011, 07:47:06 pm »
Hallo allemaal, Fijn dat er een nederlands forumdeel is. Ik heb een probleempje met zowel 2.0.4 als 2.1.2 (beta)
In de webserver heb ik een domain aangemaakt (www.testkrikken.nl) in de DNS werd een domain; testkrikken.nl en een host; www aangemaakt.
In de browser kan ik nu het ip nummer ingeven en dan krijg ik het 'it works'-scherm. Dit is correct volgens mij. Maar als ik de volledige url in geef www.testkrikken.nl dan krijg ik alleen een index van een map te zien. Dit zelfde ook bij testkrikken.nl. :

Index of /
Name   Last modified   Size   Description

Apache/2.2.14 (Ubuntu) Server at www.testkrikken.nl Port 80

Ik heb zelf de volgende map aangemaakt in/var/www/www.testkrikken.nl en hierin een index.html. Maar geen index pagina te vinden in de webbrowser.
Doe ik wat vaut? Of begrijp ik iets niet?.... Wie kan mij helpen..

Jan-Martin
« Last Edit: July 18, 2011, 07:49:00 pm by jan-martin »

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Re: Probleem met webserver?
« Reply #1 on: July 20, 2011, 10:10:35 pm »
Hoi Jan-Martin,

Je index.html voor testkrikken moet liggen in /srv/www/www.testkrikken.nl

The DocumentRoot or root directory for each page is in the /srv/www/<domain>/ directory. In addition, it is possible to apply a customised Apache configuration to each Virtual host by adding a file to the /etc/apache2/sites-available/user-ebox-<domain>/ directory.

Tevens heb ik in de DNS voor www.testkrikken.nl een andere ip toegekend en vervolgens bij network een virtual interface (eth2) aangemaakt met dat ip-adres.

Laat maar weten weten of het voor je werkt want mij is het zo wel gelukt.


Mvgr

Maurice

PS Misschien leuk voor de andere Zentyalisten als je geheel vrijwillig je wilt voorstellen in de topic van rrob "voorstel ronde".
« Last Edit: July 20, 2011, 10:14:04 pm by mmullenders »

jan-martin

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Probleem met webserver?
« Reply #2 on: July 21, 2011, 06:07:03 pm »
Hi Maurice,

Bedankt voor je reply.
De index.html staat idd in /var/www/www.testkrikken.nl

Ik heb tevens in de DNS de host www van domain testkrikken.nl op een ander ip nummer gezet en dit nummer aan een nieuwe virtuele interface gekoppeld.

Eigenljk blijft het probleem gelijk. Als ik naar het ip-nummer browse krijg ik netjes de 'It works' pagina en ga ik in de browser naar www.testkrikken.nl krijg ik de index van een lege map.......
(pingen naar zowel www.testkrikken.nl als naar het nieuwe IPnummer levert een antwoord op)
Erg vreemd dat het bij jou dan wel werkt.... Maar hopelijk komen we eruit.....

Alvast bedankt Maurice

PS. Ik zal me binnenkort even voorstellen in het hiervoor geopende topic....
« Last Edit: July 21, 2011, 06:09:08 pm by jan-martin »

jan-martin

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Probleem met webserver?
« Reply #3 on: July 21, 2011, 09:02:14 pm »
Hi Maurice,

Ik ben blijkbaar een echte techneut. Kan/wil niet lezen. Ik schrijf nog staat idd in var/www/www.testkrikk.....
Na het aanpassen naar srv/www/www.testkrikk....... werkt het naar behoren.... Ik ga verder met testen of dit voor mij gaat werken.

nogmaals bedankt
Jan-Martin