Poll

Heeft een informele bijeenkomst zin

Ja, ik wil heel graag kennis maken met andere Zentyal implementeerders om ervaringen te kunnen delen.
4 (44.4%)
Ja, lijkt me wel leuk maar dan moet er wel een activiteit aan gekoppeld worden zoals bijvoorbeeld een installatie-demo, anders kom ik niet
0 (0%)
Ja, maar dan moet het wel in de buurt zijn, ik heb geen zin om langer dan een uur te moeten rijden.
5 (55.6%)
Nee, informeel heeft geen zin.
0 (0%)
Nee, een bijeenkomst heeft sowieso geen zin.
0 (0%)

Total Members Voted: 8

Voting closed: June 16, 2011, 01:12:24 pm

Author Topic: Een informele bijeenkomst  (Read 6250 times)

robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #15 on: August 17, 2011, 08:55:51 am »
Ik zou graag de eerste bijeenkomst voor de .nl community (weer) op gang brengen. Nu het eind van de vakantie in zicht komt, is het wellicht een goed idee om naar een datum en programma toe te gaan werken.

mogelijke programma onderdelen:
-installatie demo
-Zentyal/ThinClients
-Zentyal/MobilePhones
-Zentyal/Voip
-Zentyal/KerioWorkspace(sharepoint alternatief)
- (.nl) documentatie
- ...

Er zijn vast nog meer onderwerpen te verzinnen. Post ze vooral in deze thread.
Ook voorkeur voor een van de volgende dagen en aanmelding kunnen hier geplaatst worden.

Voorstel locatie:
Fablab Zuid-Limburg te Maastricht

Voorstel voor mogelijke dagen:
Zat 24 September
Zon 25 September
Zat 1 Oktober
Zon 2 Oktober
Zat 15 Oktober
Zon 16 Oktober

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #16 on: August 17, 2011, 10:59:48 am »
bij deze het eerste carpool-verzoek :)    een retourtje dordrecht-maastricht  is behoorlijk prijzig,
de vertragingen bij de NS zijn dramatisch  datum maakt voor mij niet zo veel uit...


de installatie  zentyal / (thin) client  lijkt me interessant, de intergratie met kiro iets minder. 
eerlijk gezegt denk ik dat je met zarafa en  egroupware (spijtig dat deze laatste niet meer wordt ondehouden).   minstens het zelfde kunt.

bovendien  zentyal  (of linux in het algemeen),  en windows xp  is een prima combinatie, maar met  win7 zitten er naar mijn smaak nog te veel kinks in de kabel...    velen welke ik hoop dat ze met smb4  zullen worden opgelost...    - mijn grootste hoop is dat er  een stabiele versie van smb4   in    12.04  lts gaat komen, maar ik vrees van niet...  waardoor  degelijke ondersteuning mogelijk nog langer op zich zal laten wachten. 

ergo op dit moment lijkt het om integratie-redenen  beter om  meer aandacht te gaan besteden met intergratie tussen zentyal en een op linux gebaseerde desktop...     dat wil niet zeggen dat er geen windows intergratie moet zijn, maar meer dat de main focus beter elders kan liggen.

dan is ineens de intergratie met kiro  een stuk minder interessant,  aangezien HET grootste selling point van kiro  'ms exchange compatibiliteit'  is...    waar je met  egroupware en zarafa meer kijkt naar calav webdav   etc. 

ik hoop dus op een dag waar de focus mainly  bij linux zal liggen waar het het 'technische deel' aangaat..
« Last Edit: August 17, 2011, 11:01:21 am by ichat »
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

jan-martin

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #17 on: August 17, 2011, 09:35:28 pm »
Een bijeenkomst lijkt mij erg leuk, maar zuid limburg (maastricht) is niet echt centraal. Als ik vanuit drenthe 2,5 a 3,0 uur in de auto heen moet rijden en ook nog weer terug, is dat voor mij echt te veel....

Een leuk onderwerp zou zijn (in aansluiting op het item 'lets recover' in het engelse deel van het forum) het simuleren van een crash en het opzetten van een nieuwe ( hardwarematig zelfde) server m.b.v. een gemaakte backup mbv de standaard modules.....




robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #18 on: August 17, 2011, 10:49:38 pm »
Recover simulatie lijkt me een leuke en leerzame demo.

Locatie Maastricht is een voorstel. Voordeel is dat de locatie zeker beschikbaar is en niets kost. Als iemand een centraler alternatief heeft dan hoor ik dat graag. Maar misschien is het mogelijk om met een aantal noorderlingen samen te reizen?

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #19 on: August 24, 2011, 03:39:55 pm »
is er in Utrecht centrum niks te vinden?
evt. kunnen we Zentyal staff vragen om te kijken of zij iets kunnen regelen?
Tenslotte hebben zij er ook baat bij als er een actieve nederlandse community komt, want daar verdienen zij natuurlijk ook geld aan uiteindelijk?
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #20 on: August 24, 2011, 03:40:23 pm »
en waarom ben ik ingodsnaam een Zen monk?
ben druk aant werk, er is weinig Zen te bekennen momenteel?
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #21 on: August 24, 2011, 06:13:51 pm »
@jan,  neej dat gaat zentyal zeker niet kunnen... ik verwacht dat ze daar zelfs als de wil er was,  de middelen niet voor zijn..   en een nederlandse sponsor op dit moment kun je ook wel vergeten,  dan zit je dus al snel vast aan dingen die je hebt... 
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #22 on: August 24, 2011, 09:18:56 pm »
@Jan: op naar de 100 posts... dan word je vanzelf Zen Warrior... :P