Poll

Heeft een informele bijeenkomst zin

Ja, ik wil heel graag kennis maken met andere Zentyal implementeerders om ervaringen te kunnen delen.
4 (44.4%)
Ja, lijkt me wel leuk maar dan moet er wel een activiteit aan gekoppeld worden zoals bijvoorbeeld een installatie-demo, anders kom ik niet
0 (0%)
Ja, maar dan moet het wel in de buurt zijn, ik heb geen zin om langer dan een uur te moeten rijden.
5 (55.6%)
Nee, informeel heeft geen zin.
0 (0%)
Nee, een bijeenkomst heeft sowieso geen zin.
0 (0%)

Total Members Voted: 8

Voting closed: June 16, 2011, 01:12:24 pm

Author Topic: Een informele bijeenkomst  (Read 6256 times)

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Een informele bijeenkomst
« on: June 01, 2011, 01:12:24 pm »
Om een Zentyal User Group Netherlands van te grond te kunnen krijgen lijkt het me evident eerst te weten wie er allemaal in geïnteresseerd is en überhaupt om te weten hoeveel deelnemers er zijn. Vandaar de poll.
Met andere woorden hoe is de animo onder de huidige forumleden?
Mocht je interesse hebben, dan bij deze tevens het verzoek om in de topic van Rob's Voorstel Ronde jezelf even voor te stellen.

Bvd
Maurice

robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #1 on: June 06, 2011, 05:01:51 pm »
Ik heb aangegeven dat ik graag (informeel) kennis maak met andere Zentyal implementeerders. Het zou leuk zijn als er een installatie demo wordt gegeven, of iets anders 'nuttigs' maar een koffie/biertje doen vind ik ook prima.

Mijn voorkeur gaat uit naar 'het zuiden van het land' Ik woon in de buurt van Maastricht maar richting Eindhoven zou ook een optie zijn.

arndjansen

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #2 on: June 07, 2011, 04:37:34 pm »
Hallo,
ik vind het idee van een bijeenkomst ook leuk. Ik woon zoals Robb in Zuid Limburg. Ik heb 2010 een firma opgericht die zich bezig houdt met servers voor kleine ondernemingen. De servers zijn gebaseerd op Zentyal en ik ben erg tevreden met het systeem.
Ik zou ook graag aan een bijeenkomst in de buurt van Maastricht deelnemen.
 

bert.vorenholt

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 8
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #3 on: June 07, 2011, 04:46:14 pm »
Mijn keuze was die van "moet in de buurt zijn". Het lijkt me -zoals de anderen- wel leuk om een bijeenkomst bij te wonen, of zelfs een bijdrage aan een eventuele demonstratie of anderszins te leveren, maar langer dan een uur rijden vind ik net even te ver gaan voorlopig. Aangezien ik uit het hoge -stugge ;-) - noorden kom, zal dat wel lastig worden, denk ik. Zwolle zou dan zo'n beetje mijn meest zuidelijke stad zijn :-(

'k Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid Zentyal implementators en waar die allemaal vandaan komen.

jhylkema

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #4 on: June 08, 2011, 08:20:56 am »
Hallo,
Mij lijkt een bijeenkomst ook wel leuk, maar ook voor mij geldt dat het "in de buurt" moet zijn. Ik kom uit Noord Limburg. Ik ben momenteel bezig om te bekijken of Zentyal geschikt is voor onze organisatie van plm. 50 gebruikers. Ik heb een tweetal servers (master/slave) geinstalleerd in een VMWare ESX omgeving.

rondomzorg

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 31
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #5 on: June 08, 2011, 09:05:53 am »
Ik vind dit een zeer goed plan, ik ben druk bezig met allerlei implementaties van zentyal. Binnenkort ook over verschillende locaties en ik ben hiervoor best bereid een eindje te reizen. Zeer goed initiatief.

robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #6 on: June 10, 2011, 05:12:24 pm »
Ik heb een (naar mijn mening) erg geschikte locatie in de aanbieding en zou willen voorstellen om eind juni/begin juli (weekend van 25 juni of van 2 juli. voorkeuren?) een dag te plannen. Ik nodig jullie dan graag uit om in Maastricht naar FabLab Zuidlimburg te komen.

Het FabLab bevindt zich in het centrum van Maastricht op 50m van de Markt. In het FabLab is niet alleen een draaiende Zentyal server maar ook nog een schat aan computergestuurde apparatuur, waaronder 3D printers, lasersnijder, robotarm, vinyl snijder, 3D frees etc...

De server draait op ESXi 4.1 dus kan ook gebruikt worden om een 'install party' in te lassen. Er kunnen 1 of meerdere Zentyal servers geïnstalleerd worden. Misschien kunnen we een speciaal aspect uitlichten en gaan finetunen. Ideeën hierover hoor ik graag.

Je kan er uiteraard een dagje uit in Maastricht van maken. Het valt te regelen dit in het weekend te plannen.

Ik hoor graag jullie reacties.

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #7 on: June 15, 2011, 11:22:54 pm »
Hi Rob,

Ik heb wel interesse in een meeting op 2 juli. Heb je al een tijdstip in gedachte? Aangezien er meerdere fablabs zijn, mogelijk een uitvalbasis voor meerdere bijeenkomsten door heel Nederland?

Groet,

Maurice

robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #8 on: June 23, 2011, 07:26:14 pm »
Wat mij betreft is 2 Juli vanaf een uur of 12 prima. Dan kan er op het fablab gelunched worden (of op een terras in de buurt)

Enige suggesties voor een programma? Of wil je het vrijblijvend houden?
De gehele middag kan er gebruikt gemaakt worden van het fablab.

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #9 on: June 24, 2011, 08:03:33 am »
Hoi Rob,

Mij lijkt een vrijblijvende kennismaking meer geschikt. Wellicht dat we dan een programma kunnen opbouwen/plannen en op het forum presenteren. Mogelijk dat anderen die ook hebben gereageerd zich nog willen aansluiten en medewerking willen verlenen aan de programmering.

Indien gewenst kan ik Nachico (CEO) vragen of hij een mailing wilt versturen met een uitnodiging aan alle Dutch Forum Members.

Groet,

Maurice


robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #10 on: June 30, 2011, 09:14:58 pm »
Ik denk dat 3 Juli nu te snel komt om nog wat te organiseren. Als alleen Maurice naar Maastricht wil komen kan dat natuurlijk, dan maken we er een onderonsje van onder het genot van een kop koffie of een pilsje op een terras in het Maastrichtse. Maar voor 2 personen ga ik niet het FabLab open gooien.

Het lijkt me ook veel leuker om met meer mensen bijeen te komen. Nu breekt wel de zomervakantie aan en ik ben in Juli zelf ook op vakantie. Jammer dat dit niet iets eerder kon.

Ik hou me verder aanbevolen voor ideeën.

rondomzorg

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 31
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #11 on: July 06, 2011, 03:03:24 pm »
Anders in september nadat hier (friesland) de vakanties afgelopen zijn?

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #12 on: July 06, 2011, 11:28:25 pm »
Beste "Zentyalisten",

Idd jammer dat een eerste bijeenkomst er nog niet in zat maar wellicht dat september meer mogelijkheden/kansen biedt.
Het lijkt me ook meer motiverend als we voor een bijeenkomst een agenda hebben waar forumleden een eigen bijdrage aan leveren.
Een topic waar ik een bijdrage aan zou willen leveren is Zentyal op Proxmox. Ik wil me hier sowieso in gaan verdiepen aangezien het een goed alternatief is voor VMWare esx4i. Er zijn al andere forumleden die een dergelijke implementatie hebben draaien, dus wellicht met hun medewerking zou ik een demonstratie kunnen verzorgen.
Zo zijn er ook topics die me de moeite waard lijken: Zentyal/ThinClients, Zentyal/MobilePhones, Zentyal/Voip, Zentyal/KerioWorkspace(sharepoint alternatief), etc
Zodra we een aantrekkelijk agenda hebben kunnen samenstellen rest alleen nog het zoeken naar een geschikte locatie(s) en datum.
Ik zie graag jullie suggesties en ideeën tegemoet.

Groet,
Maurice

robb

  • Guest
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #13 on: July 07, 2011, 01:28:42 pm »
Hallo Maurice,

Lijkt me zeker verstandig om een duidelijke agenda te hebben. Ik ben zelf geinteresseerd in de Asterisk mogelijkheden van Zentyal. tevens het gebruik van thin clients. Ik heb een LTSP server draaien waar ik nu ook Zentyal packages bij heb geinstalleerd. Deze heb ik verder echter nog niet getest. Dat wordt na mijn eigen vakantie.

Puur uit interesse: waarom perse Proxmox en geen ESXi 4.x? Vanwege OpenSource? ESXi is dan geen opensource, maar wel gratis te gebruiken.

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Een informele bijeenkomst
« Reply #14 on: July 07, 2011, 02:00:47 pm »
na de vakantie lijkt mij ook een goed idee, omdat er dan meer mensen kunnen komen, bovendien lijkt het me zowiso interessant om het 'groter' aangepakt te zijn, door bij  een zelfde uitnodiging verstuurt te hebben naar bij een user groep voor ubuntu -  omdat je op die manier ook mogleijkheden creert om nieuwe mensen naar zentyal te trekken.  waardoor op termijn  meer contribs mogelijk worden,  en we dus geen 50.000 euro meer hoeven neer tellen voor  feature x...  bovendien  een grotere comunity  met meer users bied ook meer mogelijkheden om door google (Google summer of code) te worden gesponsord.     

ik zou namelijk best hier in de omgeving wat willen gaan doen met support voor kleine zakelijke omgevingen  (mkb'ers)  waar zentyal een prima product is,  en ik mooi wat kan bij verdienen - naast m'n part-time job.   maar dan moet er nog een hoop gebeuren, (en niet alleen aan mijn kennis niveau).   

zowsio ben ik wel HEEL erg benieuwd naar jouw  LTSP omgeving robb,   en ook naar de eventueele haalbaarheid  om daar met de hulp van de community tzt een compleet 'product' / 'addon' van te maken

andere intresses op dit moment:
> fijnmazigere  mogelijkheden  in file sharing, ACL  etc, 
> duidelijkere opties binnen de firewall (bijv ?100? default regels welke je gemakkelijk kunt copy-pasten, of  met een vinkje kunt aanzetten...
> meer aandacht aan het delen van kennis, implementaties,  en intergreren van zelf bedachte features, (hoe installeer ik media wiki  joomla  en/of andere pakketten, als basis voor bijv een intranet)  maar bijv ook duidelijke handvaten voor het opzetten van een vpn,  en/of bijv   het gebruik van vnc voor remote support naar clients in je zentyal domein...   

tal van zaken waar mogelijk ook feature request van te maken zijn, maar welke in eerste plaats ook zelf verkent en onderzocht kunnen worden.... om uiteindelijk de haalbaarheid, de bruikbaarheid, en het nut ervan te onderzoeken. 
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!