Author Topic: Voorstel rondje  (Read 6920 times)

robb

  • Guest
Voorstel rondje
« on: May 30, 2011, 11:17:58 pm »
Ik denk dat het goed is om even een voorstelrondje te doen. Zo leren we elkaar een beetje beter kennen en weten we ook iets van elkaars achtergrond. Persoonlijk vind ik Zentyal een erg mooi product en denk dat er veel potentie in zit.

Hier gaat hij dan:
Naam: Rob Bosch
Leeftijd: 45 Jaar
Beroep: Systeembeheerder/Netwerkbeheerder. Microsoft geschoold, maar zeer geïnteresseerd in Open Source Software. Op dit moment werk zoekend, en druk bezig met het voorbereiden van het starten van m'n ICT bedrijf dat zich op MKB/KMO en scholen zal gaan richten met advies, implementatie en onderhoud van Open Source oplossingen.
Ik ben Nederlander, maar woon tegenwoordig in het Waalse deel van Belgie, tussen Maastricht, Tongeren en Luik in.
Ik zou graag mensen leren kennen die ook serieus werk maken van Opensource en ideeën en kennis uitwisselen.

Groet,
Rob

PS: persoonlijk denk ik dat dit deel van het forum zo weinig mogelijk gebuikt moet worden voor het technische gedeelte van Zentyal. Gebruik daar liever het Engelse forum voor. Zo voorkomen we dat ervaringen, vragen en oplossingen die hier gepost worden niet leesbaar/begrijpbaar zijn voor niet-nederlands sprekenden. (just my 2 ct.. ;) ).
« Last Edit: May 30, 2011, 11:24:52 pm by robb »

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #1 on: May 31, 2011, 09:56:28 am »
Beste forumleden,

Rob heeft de eerste aftrap al genomen. Bij deze wil ik iedereen feliciteren met het starten van dit Nederlandstalige board.
Zoals al eerder aangegeven ben ik het in deze met Rob eens.
Alle technische zaken kun je idd het beste "droppen" in de daarvoor reeds toegewezen onderdelen binnen de reguliere board.
Al overige zaken zoals bijvoorbeeld het organiseren van een bijeenkomst/workshops lijkt me dit media uitermate geschikt.
Ik hoop dan ook dat we mede dankzij de volledige medewerking van de Zentyal Staff ( @Nachico, thnx!) ons voordeel mee kunnen doen.
"Zentyalisten", succes! Laten we er wat moois van maken.

Naam: Maurice Mullenders
Leeftijd: 39
Woonplaats: Posterholt, Limburg (nabij Roermond)

Beroep: Systeembeheer bij automatiseerder in Limburg. We verzorgen alle beheersaspecten voor de MKB'er in Nederland. Alhoewel hoofdzakelijk Windows georiënteerd, beheren we ook Linux Servers en Mac's. Ik werk pas sinds een jaar bij dit bedrijf daarvoor was ik windows/unix-beheer Enterprise omgeving bij een van de grootste automatiseerder in Nederland, maar helaas werd mijn functie ge-offshored naar het buitenland. Naast Windows certificering heb ik ook het Redhat Certified System Administrator certificate. Daarnaast ook ruime ervaring met Citrix, Res Powerfuse, Netapp (SAN), HP Blades.

Doel: Helaas gebruik ik tot op heden Zentyal alleen voor eigen doeleinde aangezien ik in mijn omgeving (midden Limburg) toch nog te maken heb met het fenomeen "Wat de boer niet kent ......." Ik zou graag in samenwerking met anderen willen werken aan de naamsbekendheid van Zentyal en de MKB-er willen overtuigen van de functionaliteit, beheersgemak en een lagere TCO. Je kunt ze alleen overtuigen door te laten zien hoe het werkt in combinatie met alle hedendaagse technologie en devices.

email: mmullenders@gmail.com
gtalk: mmullenders@gmail.com
linkedin: http://nl.linkedin.com/pub/maurice-mullenders/28/b61/936

Met vriendelijke groet,

Maurice

« Last Edit: July 07, 2011, 10:34:58 pm by mmullenders »

Escorpiom

  • Moderator
  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 897
  • Karma: +25/-1
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #2 on: May 31, 2011, 12:41:32 pm »
Goed, bij deze even een kort stukje, ik hou sommige dingen graag privé.

Naam: Arthur
Woonplaats: Colombia
Leeftijd: 42
Beroep: Technical Manager. Ex-Mycom, SIL, Fluor Daniels, Advance Tecnology.

Omdat Linux en dan met name Ubuntu hier de laatste jaren erg populair is geworden als besturingssysteem gaan nu ook bedrijven zich richten op Linux.
Dit heeft vooral te maken met het fenomeen "software legalisatie" in Colombia, ook hier wordt er flink aan de weg getimmerd.
Microsoft licenties voor een workstation kosten naar verhouding een maandloon. Licenties voor servers zijn voor KMB's (we zeggen hier pymes) vaak niet te betalen.
Als alternatief kan men nu Linux gebruiken, maar de drempel is helaas nog steeds erg hoog. Mensen kennen het inderdaad niet en de installatie is vaak niet zo simpel.
Daarbij komt nog dat getrainde Linux techs naar verhouding twee keer meer in rekening brengen dan Windwows techs.

Op dit moment gebruik ik Zentyal in een hotel als gratis service voor de gasten. Enerzijds maakt de directie gebruik van internet, file en printer sharing, mail accounts en de webserver, anderzijds hebben de gasten toegang tot internet via een wireless AP.
Sinds kort is het netwerk uitgebreid met een glasvezel kabel en hebben we nu ook een aantal pymes op dezelfde server. Het geheel hangt aan elkaar met routers en converters en betreft 40 tot 60 gebruikers.
Verder doe ik de support voor de plaatselijke Internet cafés die met (door mij aanbevolen) Zentyal werken.
Zentyal is wat mij betreft de beste server software voor pymes. Ik had voorheen ook naar ClearOS, PFsense, ZeroShell en Astaro gekeken maar Zentyal heeft toch een streepje voor wat betreft mogelijkheden.
 
Wat betreft het forum, bij een ijzersterk product hoort een forum waar je terecht kunt met vragen. Ik sta zelf nog in de kinderschoenen waar het gaat om Zentyal en Linux in het algemeen, maar heb me voorgenomen om in ieder geval m'n eigen ervaringen te delen met anderen zodat Zentyal aantrekkelijker wordt voor mensen met weinig of geen Linux ervaring.

Cheers!
Marcus' Rule:
Blanks & capitals = avoid it and you'll avoid problems...

Washo

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #3 on: June 07, 2011, 03:59:56 pm »
Heey leuk idd om zo mede zentyalen te ontmoeten.

Mijn naam is Peter Sigmond.
Ik ben ZZP-er in de ICT. Ik  beheer voor een aantal zakelijke klanten hun fileshare/printershare met zentyal. Een paar jaar geleden ook mezelf verdiept in Linux en div andere open source media. Ik ben erg gecharmeerd van de stabiliteit en veiligheid van Linux. Persoonlijk wil ik dit ook zoveel mogelijk delen, waar mogelijk zal ik dit altijd implementeren. Ook prive heb ik al mensen aangeraden en over kunnen halen linux te gaan gebruiken. Een zakelijke vriend heeft een mooie slogan "Zelden MOET het ander, vaak KAN het beter".  Ik heb die maar geadopteerd...... ;D

email: scss74@gmail.com
linkedin: http://nl.linkedin.com/pub/peter-sigmond/23/2a9/8a3

bert.vorenholt

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 8
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #4 on: June 07, 2011, 04:33:56 pm »
Ook ik stel me graag even voor. Mijn naam is Bert Vorenholt en ben (ook) ZZP-er in de ICT. Na meerdere jaren SME-server te hebben gebruikt, kwam ik Zentyal (eBox) tegen en ben dit gelijk gaan implementeren bij mijn huidige klanten. Binnenkort ga ik een installatie verrichten als vervanger voor MS Exchange (dus Zentyal met Zarafa). Betreffende configuratie ga ik ook combineren met X2go, ter vervanging van FreeNX (NoMachine opensource variant), welke ik bij een andere klant op een Ubuntu Server Edition heb lopen.
Zelf gebruik ik al vele jaren Linux als desktop OS en voor mijn eigen netwerk heb ik ook Zentyal draaien.

E-mail: ict@vorenholt.nl
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/bertvorenholt

ian

  • Community Council Member
  • Zen Samurai
  • *****
  • Posts: 296
  • Karma: +10/-1
    • View Profile
    • Familie site
Re: Voorstel rondje
« Reply #5 on: June 12, 2011, 11:31:57 am »
Hallo,

Ik meld mij onder de naam Ian.

Momentel met pensioen maar nog steeds actief in onze basischool waar ik een netwerk heb opgezet met een Zentyal PDC server met 60 Windows clients en office en school toepassingen.

Ik heb 40 jaar in informatica gewerkt zowel in automatisering als netwerken routers en servers.

Mij lijkt het ook interessant om met gelijk geïnteresseerden in Zentyal , regelmatig samenkomsten te organiseren rond:
Installatie, backup/restore van data en configuratie uitwisseleing van kennis enz.

De plaats van samankomst heeft minder belang, zelf woon ik in de omgeving van Antwerpen.

Groetjes,
Ian

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #6 on: July 05, 2011, 06:49:17 pm »
ik meld me onder de nicknaam:  ichat,  ik werk nu ongeveer 2 jaar als Service medewerker (eerste en 2e lijns),  bij een van nederlands grootste bouwbedrijven,  en heb dus dagelijks te maken met 'onkundige' gebruikers op een  windows, office, exchange, terminalservices en  citrix omgeving.   

Hoewel in bezit van  Microsoft  Certified Professional -certificaat, en enkele Comptia Certificaten, wil ik mezelf niet ICT-professional omschrijven, maar meer als een 'van alles een beetje kenner' 

Mijn ervaring komt uit het dagelijkse werken met computers, en de problemen die 'normale' mensen met 'geavanceerde' systemen hebben.  Ik praat net zo makkelijk over  "linux:  windows maar dan net even anders, en gemiddeld genomen goedkoper"  -  '10 mogelijk verbeteringen aan de LDAP data base in ebox'   ...   maar het technische gedoe, dat laat ik liever aan "jullie"  over...

Zentyal heeft een antal sterke punten, maar ook een aant minder sterke punten,   onze taak is het om bij te dragen aan een betere richting, en meer consistentie,  alsook, het bieden van een eenduidig support platform...   

Laten we er SAMEN iets van gaan maken!
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

rondomzorg

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 31
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #7 on: July 06, 2011, 02:59:03 pm »
Hierbij ook een stukje over mij.

Naam: SR
Leeftijd: 25
Beroep: ICT Manager

Ik heb ICT/Hogere informtica en Bedrijfskundige informatica gestudeerd. Nu twee jaar werkzaam voor een zorginstelling in leeuwarden genaamd Rondomzorg. Wij zetten opensource software in voor bijna alles. Daarom hebben we zentyal nu ook. Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee omdat ik tegen een aantal bugs aan loop. We krijgen over enkele maanden een nieuwe afdeling erbij en hier zal ook mee gesleuteld moeten worden met zentyal, dit is voor mij een hele uitdaging omdat ik nog nooit een zo'n grootschalig project heb gedaan. Ik ben nu nog alleen als ICT'er maar ik ga er vanuit dat dit in de toekomst wel zal veranderen. Mijn achtergrond is op zich Microsoft maar ik heb mijzelf de linux kneepjes aangeleerd. Tevens doe ik al het programmeerwerk voor de organisatie.
« Last Edit: October 29, 2012, 11:00:42 am by rondomzorg »

bert.vorenholt

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 8
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #8 on: July 06, 2011, 03:37:49 pm »
@Sijbren: Wie weet kan ik je/jullie van dienst zijn. 'k Woon redelijk in de buurt (Tolbert/Leek) van Leeuwarden. Met grootschalige projecten heb ik ook geen ervaring, maar je weet maar nooit. Neem gerust contact met me op (telefonisch; bij voorkeur 's middags). Voor contact info zie mijn LinkedIN profiel: http://nl.linkedin.com/in/bertvorenholt/nl

robb

  • Guest
Re: Voorstel rondje
« Reply #9 on: July 08, 2011, 12:35:35 pm »
Misschien een beetje offtopic, maar ik wilde het toch even kwijt: Gister ontving ik de mail van Mateo Burillo (hoofd opleidingen bij ebox technologies) met de volgende mededeling:

Quote
Hello Rob,

We are glad to inform you that you have PASSED the 'ZeCA' Zentyal certification exam.
8) ;D :D ;) :)

Ik ben hier wel heel blij mee...

mmullenders

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 34
  • Karma: +3/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #10 on: July 11, 2011, 10:15:19 pm »
Hoi Rob,

Te gek man, proficiat.
Was het moeilijk? Of mag je er niks over kwijt.

Groet,
Maurice
 :)

jan-martin

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Voorstel rondje
« Reply #11 on: July 24, 2011, 02:43:04 pm »
Na mijn eerste problemen hier gedropped te hebben en natuurlijk het een antwoord hierop, ga ik mijzelf maar even voorstellen.
Naam: Jan-Martin Krikken
Leeftijd: 57
Woonplaats: Schoonebeek (zuidoost drenthe)
Beroep: Systeembeheerder Microsoft
Interesses: Alles van Microsoft en de laatste tijd in aanraking gekomen met Zentyal. Lijkt een zeer mooi product en wil me hierin wat gaan verdiepen. Ik weet nog niet zoveel van Zentyal en hoop hier antwoorden te vinden. Ik doe, zoals velen lees ik hier, beheer van servers en netwerken voor derden en Zentyal lijkt een mooie server voor het MKB en natuurlijk voor het thuisnetwerk

groet
Jan-Martin
J.M.Krikken@hccnet.nl

robb

  • Guest
Re: Voorstel rondje
« Reply #12 on: July 24, 2011, 09:02:54 pm »
Hoi Rob,

Te gek man, proficiat.
Was het moeilijk? Of mag je er niks over kwijt.

Groet,
Maurice
 :)

Eigenlijk was het erg eenvoudig. Zelfs als microsoft-man vond ik het zeer goed te doen. En dat na niet meer dan een maand of 3 met Zentyal 'gespeeld' te hebben.
Ik heb wel het boek 'zentyal for network administrators' aangeschaft. Niet zozeer voor het examen maar wel om op een snelle en duidelijke manier me de configuratie van zentyal eigen te maken.

Als je enigzins thuis bent in netwerken in het algemeen en verder alle opties van zentyal een keer getest en geconfigureerd hebt, dan zou het ZeCA examen geen probleem moeten vormen.

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Voorstel rondje
« Reply #13 on: August 10, 2011, 05:57:13 pm »
ik zal me even voorstellen,

Jan!
30jr oud, ben momenteel nog cateringmanager maar ben bezig met de switch naar fulltime ICTer.

Beheer nu voor een aantal mkb's de IT, en dat bevalt me prima, ben ook van plan om daarin te blijven (MKB)
Nu, na een poos ziek te zijn geweest, ben ik ook weer terug op t zentyal platform :)
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be

Jan Jacobs

  • Zen Warrior
  • ***
  • Posts: 132
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
    • My blog (dutch)
Re: Voorstel rondje
« Reply #14 on: August 10, 2011, 06:07:59 pm »
Hoi Rob,

Te gek man, proficiat.
Was het moeilijk? Of mag je er niks over kwijt.

Groet,
Maurice
 :)

Eigenlijk was het erg eenvoudig. Zelfs als microsoft-man vond ik het zeer goed te doen. En dat na niet meer dan een maand of 3 met Zentyal 'gespeeld' te hebben.
Ik heb wel het boek 'zentyal for network administrators' aangeschaft. Niet zozeer voor het examen maar wel om op een snelle en duidelijke manier me de configuratie van zentyal eigen te maken.

Als je enigzins thuis bent in netwerken in het algemeen en verder alle opties van zentyal een keer getest en geconfigureerd hebt, dan zou het ZeCA examen geen probleem moeten vormen.

kun je ook vertellen WAAR je m gedaan hebt enzo?
ik zit er namelijk ook aan te denken.. wil na de zomer eerst mn LPI Certificaten halen, dan is Zentyal ook een mooie oplossing :)
For i dipt into the future far as human eye could see,
saw a vision of the world and all the wonders there would be