Author Topic: Zentyal versie 3.2  (Read 2506 times)

ian

  • Community Council Member
  • Zen Samurai
  • *****
  • Posts: 296
  • Karma: +10/-1
    • View Profile
    • Familie site
Zentyal versie 3.2
« on: February 09, 2014, 02:01:23 pm »
Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met de Zentyal versie 3.2.8 geconfigureerd als domein controller - office en communicatie server ?
Een groot probleem met deze versie is bet backuppen en restoren van de configuratie, een essentieel item om deze versie als operationele server in diens te nemen.

Ik werk nog steeds met de oude versie 1.4.9, die overigens nog steeds perfect werkt, zij het dat er geen updates meer worden uitgebracht.

Ingeval van een crash is het essentieel om de configuratie terug te kunnen importeren anders moet men manueel de ganse server configuratie terug invoeren ( users - shares - groepen client pc's terug in het domein plaatsen enz. ).

Ook bij de upgrade van bvb 3.0 > 3.2 is de export en import van de configuratie belangrijk.

Het probleem is nog steeds niet opgelost door Zenyal ( ticket 7722 als opgelost afgesloten, maar terug geopend onder het nummer 115 ).

Zolang dit probleem niet is opgelost kan de versie 3.2 niet operationeel worden ingezet.

Ik begrijp niet dat men dit laat aanslepen en in de vorige versie 3.0 werkte export en import wel degelijk, zoveel verschil kan er och niet zijn met het script voor 3.2.

Spijtig voor een fantastische software.
Ik had graag overgegaan naar versie 3.2 in onze basisschool

Mvg,
Ian