@ragger,
allereerste bedankt voor je input en het meedenken.
er is echter wel 1 puntje waar ik toch wat aandacht op wil vestigen.
zentyal is nu nog een behoorlijk kleinschalig (zelfs in vergelijking met de ubuntu-nl) iets in nederland,
bovendien hebben we effectief 2 voor de community relatief zeer grote nadelen.
1: zentyal is behoorlijk windows-gebaseerd met samba4 en zarafa als grootste (min)punten.
2: zentyal is een diepgeworteld managed platform (wat zoveel wil zeggen als dont think out of the box).
beiden zijn nadelig voor 'opensource enthousiasten' omdat het het gebruik van een all-opensource netwerk in de weg staat, neem ubuntu als client op de desktop ... het kan wel maar is aanzienlijk minder ontwikkeld binnen het zentyal framwork... dan zijn windows evenknie. maar denk ook eens aan thunderbird (al dan niet aangevult met lightning) die samen nog niet in de buurt komen van wat MS outlook te bieden heeft. dit laatste niet alleen omdat tbird en lightning nu zo slecht zijn maar voornamelijk ook omdat zarafa geen calldav/carddav ondersteunt. iets dat bijv egroupware wel doet... dat maakt een geheel opensource oplossing lastig, en tot op zekere hoogte minderwaardig aan een windows oplossing ... iets wat voor de echte linux lover een doorn in het oog zal blijken..
om die reden zou ik in eerste instantie ook vooral ook willen hebben voor potentiele gebruikers, mensen die misschien al wel weten wat linux (ubuntu) is maar die het nog nooit hebben geassocieerd met een MS vervanger voor op het werk of op school (of zelfs thuis)
3 (voor mij) relevante topics die ik heel graag op 1 evenement samen zou willen zien komen zijn dan bijv:
> introductie zentyal voor windows administrators,
> hoe samba4 voor je te laten werken in plaats van tegen
> ubuntu als een professionele desktop (inclusief de koppeling naar zentyal)
maar ik ben vooral ook benieuwd naar wat anderen graag op zo'n dag zouden tegenkomen, wellicht kunnen we zo'n lijstje ook naar frederik mailen om als zo doende samen te kunnen werken.