Author Topic: locatie email- en configuratiebestanden  (Read 3395 times)

noordkriek

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
locatie email- en configuratiebestanden
« on: November 01, 2012, 10:11:43 pm »
Beste mede-Zenyal gebruikers,

Ik gebruik al enige tijd naar tevredenheid Zentyal (vanaf Ebox al). Alleen wil ik een extra mailserver opzetten voor het geval deze ooit niet (meer) werkt of crashed of iets dergelijks. (ondanks de periodiek backups die ik laat maken naar een NAS). Maar ik wil geen Zentyal daarvoor gebruiken, maar experimenteren met Salix of Zenwalk (slackware), eventueel zelf vanaf nul beginnen met ubuntu (zonder grafische schil).

Mocht je vragen waarom? Zentyal is heeeeel makkelijk, te makkelijk en ik leer er te weinig van. Ik wil meer onder de motorkap bezig zijn. Daarom wil ik zelf leren een (mail)server op te zetten.

Ik wil daarom de emails die nu op de server staan kopiëren naar een andere locatie, maar ik heb geen flauw idee waar op de server deze bestanden staan. Ook mijn aliassen (en dat zijn er een hoop) van 2 domeinen zou ik graag willen kopiëren. Ik heb vroeger wel eens met Zenwalk server gewerkt en daar moest ik aliassen aanmaken in een bestandje in de postfix-map. Maar dat lijkt in Zentyal anders te gaan. Ook als ik de server wil laten luisteren op een andere poort dan 25, kon ik in Zenwalk server een bestandje wijzigen (master.cf of main.cf geloof ik), maar Zentyal maakt dat ongedaan.

Kan en wil iemand mij uitleggen hoe ik mijn IMAP-mailboxen kopieer naar een andere server? En waar staan de configuratiebestanden van Zentyal met domein en aliassen? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ron Vermeulen

auerhaan

  • Zen Monk
  • **
  • Posts: 54
  • Karma: +2/-0
    • View Profile
    • Auerhaan
Re: locatie email- en configuratiebestanden
« Reply #1 on: March 06, 2014, 01:54:26 pm »
Beste Ron,

Voor het overzetten van IMAP-mailboxen kan ik je imapsync aanraden.

http://freecode.com/projects/imapsync

GR. Paul
Zentyal 2.2.11 on:
Dell Poweredge 2900
2x Quad-Core Xeon E5310 1.6Ghz
16 GB (8x 2 GB)
3x 73 GB SAS (PERC 5/i RAID5)
3x 146 GB SAS (PERC 5/i RAID5)
Broadcom dual gigabit NIC

At the moment migrating to Zentyal 3.3

robb

  • Guest
Re: locatie email- en configuratiebestanden
« Reply #2 on: March 06, 2014, 05:32:26 pm »
Welke versie van Zentyal gebruik je nu en welke mailoplossing? Er zijn nogal wat verschillen in opslagmethodes tussen de verschillende mailsystemen die mogelijk zijn met Zentyal.