@ian, hoewel ik je mening deel dat zentyal fouten en buggs bevat die er niet in thuis horen (gegeven dat het een release versie is)... ga ik er gemakshalve vanuit dat het voornamelijk samba4 buggs en problemen zijn...
ik wil ze daarbij niet baggetaliseren, maar om het ongeschikt voor productie te markeren vind ik persoonlijk toch wat te ver gaan, ik kan me windows versies (oa ook xp en serv2003) herinneren waar het minstens net zo erg was,
mijn uitgangs punt zal dus blijven: wat als je zentyal 3 toch in productie wilt/moet nemen, hoe ondervang je de dan de gegeven problemen, en hoe bescherm je jezelf en je data tegen deze potentieel kritieke problemen.
als het alleen om een simpele gateway gaat, met wat firewall dingen of een wellicht paar gedeelde mappen op huis-tuin-en-keuken niveau (zonder AD dus) raad ik iedereen aan om lekker bij 2.2 te blijven en de problemen door anderen op te laten lossen.
maar de insteek zou zeker NIET moeten zijn dat een 3.0 install gewoon enkel voor hobby is en niet serieus genomen dient te worden..