Hello Escorpiom
Zentyal 3.0.1 als filserver werkt niet
Ik heb de nieuwe versie 3.0 geinstalleerd van scatch dus een compleet nieuwe installatie.
De installatie is uitgevoerd vanaf een CD ( gemaakt van het ISO bestand ).
Volgende modules heb ik geïnstalleerd:
Office en infrastructure ( beide pakketten omvatten meerdere sevices, zie Zentyal documentatie ).
Na installatie , activatie en configuratie ( domein, netwerk , dns ),
getracht gebruikers aan te maken ( samba gebruikers ), na het invullen van de velden account naam enz. de tab save aangeklikt om de gebruiker aan te maken, dit resulteert in een wit blank popup scherm. Dit blijft zo er gebeurt verder niets de gebruker wordt niet aangemaakt.
Zelfde toestand bij het aanmaken van groepen, ook hier na het saven een blank popup scherm en verder niets de groep wordt niet aangemaakt.
Het definiëren van shares onder Zentyal loopt ook fout, na het invullen van de nodige velden voor de schare verschijnt de share in het menu na het saven de share map wordt echter niet aangemaakt.
Deze problemen zijn er al sinds de eerdte beta release, ik heb het gemeld in het engelstalig forum en ook in de rubriek beta testing ( inclusief log bestanden ).
In de errorfile worden steeds fouten vermeld in het script dat de actie moet uitvoeren.
Groeten,
Ian