Author Topic: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012  (Read 3862 times)

robb

  • Guest
Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« on: June 22, 2012, 12:34:48 pm »
27 en 28 Oktober wordt in Eindhoven T-Dose 2012 gehouden. T-Dose staat voor Technical Dutch Open Source Event.
Het is een event dat al enige jaren gehouden wordt. Dit jaar wordt daar voor het eerst een Edu-track aan toegevoegd.


Met deze post wil ik interesse peilen binnen de NL talige Zentyal community om met Zentyal een stand in te richten en Zentyal te presenteren aan een groter publiek (T-Dose trekt jaarlijks ongeveer 300 bezoekers, met de Edu-Track erbij kan dit met een flink aantal uitgebreid worden)

Concrete vragen:
- Is dit een evenement waar Zentyal thuis hoort?
- Zijn er leden van de community die willen meehelpen met voorbereiding en bemensing van de stand (1 of 2 dagen)
- Zijn er ideeën die gerealiseerd moeten worden om hier zo veel mogelijk voordeel uit te halen? Te denken valt aan nieuwe geïnteresseerden binnenhalen. Algemene Zentyal promotie. Geld binnenhalen om de community kas te vullen door bijvoorbeeld verkoop van Zentyal gerelateerde artikelen.

Het tijdstip lijkt in ieder geval perfect: Vlak na de lancering van Zentyal 3 en de Zentyal Summit in Zaragoza. Ik ben in ieder geval erg enthousiast en hoop op wat medestanders die zich hier actief voor willen inzetten.
« Last Edit: June 22, 2012, 12:55:16 pm by robb »

ian

  • Community Council Member
  • Zen Samurai
  • *****
  • Posts: 296
  • Karma: +10/-1
    • View Profile
    • Familie site
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #1 on: June 23, 2012, 05:30:06 pm »
Hello Robb,

Ik wil alvast mijn hulp aanbieden.
Misschien kunnen we afpreken om het evenement voor te bereiden.

mvg;

Ian

robb

  • Guest
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #2 on: June 24, 2012, 02:32:54 pm »
Hallo Ian,

Super dat je je al aanmeldt Ik zit zelf met 2 petten op. Ik ben ook een van de initiatiefnemers van de edu-track op T-Dose. Het zou mooi zijn als er op de stand een life-demo gegeven kan worden van Zentyal. Het liefst natuurlijk van de laatste versie op dat moment: Zentyal 3 (met zoveel mogelijk toeters en bellen zoals Zarafa 7 + Z-Push, Thin Clients + epoptes/iTalc etc....)

Ik zal bij eBox tech in ieder geval om flyers, stickers, pennen etc, etc... vragen en dit bij de volgende ZCC meeting aan de orde stellen.

Als er meer mensen willen helpen in voorbereiding en/of tijdens het evenement: meld je aan!

JeanPaulvanHamond

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 23
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #3 on: June 25, 2012, 11:25:34 am »
Hulp (opbouwen, ondersteuning) is altijd mogelijk.

robb

  • Guest
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #4 on: July 04, 2012, 03:13:14 pm »
JeanPaul, bedankt voor het aanbod. Ik zal binnenkort meer laten weten over hoe en wat.
Vanavond is er een ZCC meeting waar ik zal aangeven dat dit er aan zit te komen en de nodige support vanuit Spanje vragen.

robb

  • Guest
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #5 on: July 18, 2012, 05:58:26 pm »
Ik heb inmiddels van de T-Dose organisatie de toezegging dat er een stand gereserveerd is voor Zentyal. Alle hulp bij voorbereiding en bemensing van de stand is welkom. Je kan je opgeven in deze thread of mij een mail sturen (robb at zentyal punt org)

Project

  • Zen Apprentice
  • *
  • Posts: 24
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #6 on: July 18, 2012, 06:07:26 pm »
Ik wil best wel een handje helpen indien nodig.

grt Project

robb

  • Guest
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #7 on: July 18, 2012, 06:12:57 pm »
Bedankt voor het aanbod, alle hulp kunnen we goed gebruiken.
Ik zet je op de lijst. Ik zal zo snel mogelijk met een voorstel komen om een planning te maken.

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #8 on: September 26, 2012, 10:53:34 pm »
Beste allemaal,

naar aanleiding van dit draadje heb ik iedereen die zich bereid toonde te helpen, een mail gestuurd, maar ik heb nog van niemand andwoord, gehad daarom via deze de vraag om mij een berichtje sturen als je wilt helpen.

dat kan via   ichat [apenstaart] zentyal.org

graag hoor ik zo snel mogelijk wie er kunnen, en zin hebben om te komen, zodat ik daar een planning op kan maken,

 
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

robb

  • Guest
Re: Zentyal vertegenwoordiging op T-Dose 2012
« Reply #9 on: October 30, 2012, 11:16:28 pm »
T-Dose is inmiddels achter de rug. Naar mijn mening een zeer geslaagd evenement. Met 2 presentaties over Zentyal en 2 dagen een stand is Zentyal behoorlijk onder de aandacht gebracht.

Echter ondanks toezeggingen en herhaalde oproepen was het aantal community mensen echter erg mager. Gelukkig is de interesse in Zentyal zeer duidelijk aanwezig. Ik ben vrijwel continu in gesprek geweest met mensen die bij de stand kwamen kijken.

Wat mij betreft gaan we volgend jaar weer naar T-Dose. Ik hoop dan wel op meer hulp van community leden voor organisatie en bemensing van de stand. Overigens: lunch wordt verzorgd door de T-Dose organisatie en voor sprekers is er op zaterdag avond ook toegang tot het social event (eten + napraten) verzorgd.

Ook zou het mooi zijn als we als NL community de komende weken/maanden tijd en energie investeren in het uitbreiden van het actieve deel van de NL community. Ik denk dan aan install party (zie http://forum.zentyal.org/index.php/topic,12747.0.html) en bijvoorbeeld deelname aan Ubuntu release parties (zie http://www.ubuntuparty.nl/node/522)

Verdere ideeën zijn van harte welkom