Author Topic: Portal voor het Nederlandstalig forum  (Read 3208 times)

ian

  • Community Council Member
  • Zen Samurai
  • *****
  • Posts: 296
  • Karma: +10/-1
    • View Profile
    • Familie site
Portal voor het Nederlandstalig forum
« on: May 09, 2012, 06:20:02 pm »
Enkele losse ideën:

- Openingsblad cfrm. het huidige engelstalig forum
- Item met product omschrijving.
- Item nieuws en evolutie van het product, versies.
- Download van de software
- Handleidingen.
- Verwijzingen naar het moederforum.
- Info over wie doet wat, waar kan je eventueel naar toe met specifieke vragen.
- Forum met probleem posts, liefst opgedeeld per funtie van Zentyal ( DHCP server , file en printserver, mail server enz.
- Een goede zoekmachiene , zodat je vlug kan opzoeken of het probleem dat je wil melden eventueel al is gekend en er oplossingen zijn.
- sugesties ter aanvulling of verbetering van het product.
- Sponsoring en medewerkers.
- Evenementen en samenkomsten waarop ook Zentyal aanwezig is.
- Lijst met nederlandstalige leden.

Het zijn enkele sugesties, welke kunnen besproken en uitgewerkt worden

mvg.
Ian

ichat

  • Zen Hero
  • *****
  • Posts: 795
  • Karma: +28/-16
  • RTFM!
    • View Profile
Re: Portal voor het Nederlandstalig forum
« Reply #1 on: May 11, 2012, 05:16:51 pm »
als ik zo vrij mag zijn zou ik graag ingaan op de implementatie van het lijstje,

- Openingsblad cfrm. het huidige engelstalig forum
> wat bedoel je hier precies mee,

- Item met product omschrijving.
- Download van de software
- Verwijzingen naar het moederforum.

> hier lijkt me een statische webpagina (website) het best op zijn plaats, 
eventueel zou je dit kunnen verdiepen tot meerdere pagina's met
 screen shots,  marketing bla bla,   belangrijke links (bijv naar het engelstalige forum, de bug trackers,  de officiele wiki etc.


- Item nieuws en evolutie van het product, versies.
>  dit zou ik het liefste invullen als een blog, omdat hier regelmatig niews aan toe gevoegd kan worden, en waar mensen mogelijk op willen kunnen regaren.

- Handleidingen.
> dit is mogelijk de meest dynamische informatie op onze site,  waar iedereen natuurlijk aan wil kunnen bijdragen,   dat maakt wiki de beste mogelijke optie,  (bijv in de vorm van een apparte cathegorie).   

- Info over wie doet wat, waar kan je eventueel naar toe met specifieke vragen.
> dit zou je ook prima in een wiki pagina kunnen vatten, zodat deze regelmatig kan worden geupdate met nieuwe links en referenties

- Forum met probleem posts, liefst opgedeeld per funtie van Zentyal ( DHCP server , file en printserver, mail server enz.
>  een forum is een uitermate geschikt medium om via te communiceren,  maar als kennis database is het naar mijn (lange) ervaring met forums en 'kennis gemeenschappen via het internet'  niet heel erg geschikt,  dus als vragen eenmaal beantwoord zijn, zullen we deze kennis op op andere (overzichtelijkere) manieren beschikbaar moeten maken.   bijv via een FAQ-systeem.

- Een goede zoekmachiene, (voor het vinden van bekende problemen, en eventuele oplossingen en/of work-arrounds
> dit vind ik een zeer interessante suggestie, maar als je zoiets goed wilt aanpakken,   heb je met 1 belangrijk probleem van doen:   'de taal bariëre'   ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die met interesanate oplossingen weten te komen, de gemakkelijkste is mogelijk, een aangepast google zoekveld welke zich alleen beperkt tot door ons te bepalen 'vertrouwde informatie-bronnen'.   

- sugesties ter aanvulling of verbetering van het product.
> dit is eigenlijk iets,  net als het melden van buggs, dat je niet de-centraal kunt (of wilt) afhandelen,  tenzei er zich vrijwilligers  melden om constant de vertaal-slag te maken tussen de ontwikkelaar (engels) en de gebruiker (nederlands).

de laatste 3 wil ik nog heel even in het midden laten  omdat dat veel minder 'technische' zaken betreft.  (waar ik dus ook minder verstand van heb).
 
- Sponsoring en medewerkers.
- Evenementen en samenkomsten waarop ook Zentyal aanwezig is.
- Lijst met nederlandstalige leden.
« Last Edit: May 11, 2012, 05:21:36 pm by ichat »
All tips hints and advices are based on my personal experience.
As I try my best to be as accurate as possible, following my advice is always at your own risk,
I claim absolutely NO responsibility in any way!

robb

  • Guest
Re: Portal voor het Nederlandstalig forum
« Reply #2 on: May 14, 2012, 10:05:28 am »
Bedankt voor deze suggesties. Ik denk dat we hiermee al een heel eind komen om een eerste invulling te kunnen geven aan nieuws, wiki en forum.

Ik zal zo snel mogelijk ook nog inhoudelijk reageren, echter heb ik nu helaas wat persoonlijke zaken die voor moeten gaan.