Author Topic: Invullen van de portal voor de Nederlandstalige community  (Read 3054 times)

robb

  • Guest
Invullen van de portal voor de Nederlandstalige community
« on: March 28, 2012, 08:36:55 pm »
Het is zover. We zijn aan het rondkijken in de portal van de Nederlandstalige community. Echter nu is de vraag: hoe gaan we die vormgeven en welke informatie gaan we beschikbaar stellen, op welke manier etc...

We hebben een 3-tal applicaties ter beschikking die aan elkaar geplakt zijn vanuit 1 locatie.
- Een "Nieuws" gedeelte
- Een "Forum" gedeelte
- Een "Wiki" gedeelte

Dit alles op basis van Wordpress met een Zentyal theme sausje er overheen.

Nu het frame er ligt kunnen we gaan denken aan de invulling. De vraag is hoe/wat/wie

Ik zou graag voorstellen horen hoe we verder gaan.

robb

  • Guest
Re: Invullen van de portal voor de Nederlandstalige community
« Reply #1 on: April 16, 2012, 09:18:27 am »
Donderdag 26 April hebben we een brainstormsessie in Antwerpen. Een ieder die mee wil praten/werken aan de invulling van de NL Portal is van harte welkom.

auerhaan

  • Zen Monk
  • **
  • Posts: 54
  • Karma: +2/-0
    • View Profile
    • Auerhaan
Re: Invullen van de portal voor de Nederlandstalige community
« Reply #2 on: April 16, 2012, 07:41:33 pm »
Robb,

Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan de NL portal. Donderdag 26 april in Antwerpen ga ik helaas niet redden.
Sinds half 2009 zijn het bedrijf waar ik voor werk en ik tevreden gebruikers van Zentyal (toendertijd nog ebox).
We gebruiken het overgrote deel van de modules die Zentyal in de aanbieding heeft en ik heb dus aardig wat praktijkervaring met Zentyal.
Daarbij heb ik al veel langer kennis van en ervaring met linux.

Ik hoor graag wat ik eventueel terug zou kunnen doen voor de community. Ik heb bijvoorbeeld een howto gemaakt voor mezelf toen ik over ging van egroupware naar zarafa, deze zou ik graag met anderen delen.

Met vriendelijke groet,

Paul
« Last Edit: April 16, 2012, 07:53:30 pm by auerhaan »
Zentyal 2.2.11 on:
Dell Poweredge 2900
2x Quad-Core Xeon E5310 1.6Ghz
16 GB (8x 2 GB)
3x 73 GB SAS (PERC 5/i RAID5)
3x 146 GB SAS (PERC 5/i RAID5)
Broadcom dual gigabit NIC

At the moment migrating to Zentyal 3.3

robb

  • Guest
Re: Invullen van de portal voor de Nederlandstalige community
« Reply #3 on: April 16, 2012, 09:04:22 pm »
Hoi Paul,

Bedankt voor het aanbod. Volgende week donderdag zal vooral een brainsttorm zijn over wat er op 'onze' portal te zien moet zijn. We hebben een WP CMS omgeving met wiki en forum ter beschikking om in te vullen. Als je ideeen hebt, dan kan hoor ik die heel graag.
Goed dat je praktijk ervaring met eBox/Zentyal en Linux hebt. Die kunnen we goed gebruiken. Als er een specifiek gedeelte is waar je mee wilt helpen, geef dan maar aan. Iedere hulp is welkom.

robb

  • Guest
Re: Invullen van de portal voor de Nederlandstalige community
« Reply #4 on: April 30, 2012, 05:37:43 pm »
Wegens persoonlijke omstandigheden (van mijn kant) hebben we de bijeenkomst op de 26e moeten uitstellen.

Als er meer mensen dan ichat en ian mee willen doen, dan hoor ik graag een voorstel voor een nieuwe datum. Suggesties zijn mogelijk tot aanstaande vrijdag. Daarna zal ik een doodle (www.doodle.com) uitsturen naar de geïnteresseerden om een definitieve datum vast te stellen.